Xerrada informativa del Servei Local de Teleassistència

Sou a: Inici>L'ajuntament>Notícies>Xerrada informativa del Servei Local de Teleassistència

El 09 de juliol del 2012

L’Ajuntament de Darnius ofereix el Servei Local de Teleassistència mitjançant el conveni de col·laboració que existeix entre la Diputació de Girona i el Consell Comarcal de l’Alt Empordà dintre de la prestació dels Serveis Socials als municipis menors de 20.000 habitants de la comarca. Per aquest motiu el dilluns 11 de juny s’ha organitzat una xerrada informativa sobre el servei on han assistit una quarantena de persones interessades en el servei.

El Servei Local de Teleassistència té actualment a Darnius un grau de cobertura d’un 5.15% de persones usuàries majors de 65 anys.

Es tracta d’un servei preventiu i de proximitat que ofereix a les persones grans i/o amb dependència i als seus cuidadors un suport personal per continuar vivint al seu domicili; les persones beneficiàries d’aquest servei tenen la seguretat i tranquil·litat que davant de situacions de crisi, caigudes, emergències sanitàries o de l’habitatge, poden contactar de forma immediata amb el centre d’atenció mitjançant un terminal de Teleassistència instal·lat al domicili i un penjoll que porta posat l’usuari sense la necessitat d’aixecar l’auricular del telèfon.

El servei però va molt més enllà de l’actuació davant de situacions d’emergència i d’una forma proactiva el Servei Local de Teleassistència realitza a més visites domiciliàries a les persones usuàries amb l’objectiu de realitzar un seguiment acurat de l’estat de la persona i coordinar amb els serveis socials les possibles intervencions necessàries de forma integral per oferir la millor atenció a les persones grans.

El Consell Comarcal de l’Alt Empordà atén actualment el 3,46% de la població de més de 65 anys amb el Servei Local de Teleassistència que la Diputació de Girona ofereix als municipis gironins. El Servei Local de Teleassistència està subvencionat per Imserso, la Diputació de Girona i el Consell Comarcal de l’Alt Empordà.

El Servei Local de Teleassistència atén actualment a 4.806 persones usuàries de les comarques gironines.

Per ser beneficiari d’aquest servei només cal adreçar-se als Serveis Socials bàsics del Consell Comarcal de l'Alt Empordà.

Xerrada informativa del Servei Local de Teleassistència